onsdag, december 12, 2012

Vintersittning och julkonsert

Hej!
Nu har det verkligen blivit julfint här hemma, lite sent omsider för att vara mig kanske :) Men nu är den blinkande lilla granen framme, rummet är skinande rent (nåja, nästan), badrummet är rent och lite pyntat det med. I helgen blir det bastu, glögg och julklappsspel i Varberg, mys!
Så idag har jag ägnat mig åt städande och fixande, tvättande och även lite plugg.
Nu tänkte jag slå in paketen till julklappsspelet och även min brorsdotters paket, hon fyller år den 23e men skall firas nu på söndag. Imorgon skall jag julhandla lite grann och sedan blir det sushi med pappa och hans särbo, efter det skall vi på Luciakonsert, mysigt! :)
 
Helgen bestod av middag och vin med Jonna hemma hos mig på fredagen och sedan åkte jag till Varberg för Vintersittningen. Inledde med att göra i ordning mig och förfesta med Emelie och Therese. Sedan tog vi taxi till Folkets Hus där sittningen skulle vara. Det var fint dekorerat där och det fanns en fotohörna med fotograf och man fick en välkomstdrink. Efter lite mingel var det dags att sätta sig till bords. Det var bordsplacering, eftersom Emelie och Therese går Butikschefsprogrammet så satt jag med dem och andra blivande butikschefer. Middagen var en Italiensk Buffé som var ljuvligt god, mums! :) Vi blev även lite underhållna av två konfrencierer som visade roliga klipp m.m. Lite olika priser delades också ut under kvällen, bl.a. bäst klädda. Efterrätten var chokladmousse med bär, också det gott. Therese gillade det inte så jag fick två ;)
Sedan fortsatte kvällen med dans, mingel och dryck. Det var riktigt bra priser i baren, 30kr för vin/öl/cider. En del tjejer tog av sig skorna, detta gillade jag och hakade på! :)
Hem fick vi skjuts av en granne och sedan blev det lite häng hos en annan granne med tjöt om bl.a. gamla minnen, riktigt roligt!
Dagen efter så begav jag mig mot Göteborg för julkonsert som Stadsmissionen ordnade, det var jättetrevligt även om det inte bara var jullåtar. De hade en solist, hon var jätteduktig men körde mest musikallåtar så det blev inte så mycket jul. Men trevligt och mysigt i alla fall!
Sedan har jag jobbat måndag och tisdag!
 
Bjuder på lite bilder från i lördags och önskar er en fortsatt trevlig vecka!
 
Jag och Therese spexar framför kameran innan sittningen :)

Styrelsen hyllades med lite roliga texter :)

Dansgolvet :)

Vid denna delen av bordet satt det bara killar, och de drack tydligen öl ;)
 
 

Inga kommentarer: