torsdag, december 06, 2012

Snö och julstämning

Hej!
Hoppas att allt är bra med er. Själv har jag fått lite julkänsla idag! Sådär så det kittlas i magen ;) Härligt. Det har varit en fin vinterdag idag med sol, jag är i och för sig på jobbet men sitter vid fönstret med en ganska bra utsikt så solen har lyst på mig ändå kan man säga. Snön lyser ju upp också. För min del får det gärna komma lite mer snö så att träden blir vita också. Jag gillar när det är sådär riktigt mycket snö så att allt blir vitt, vitt, vitt. Det blir magiskt och vackert. Jag tycker dock att det är väl kallt ute nu, brrr. Några få minusgrader räcker för mig.
På lördag skall jag på vintersittning i Varberg och jag bävar för att frysa iklädd klänning...Men vi åker nog mestadels taxi så förhoppningsvis blir det inte så farligt. På söndag skall jag på julkonsert i en kyrka i Göteborg, mysigt! Imorgon blir det lite vin på stan, får klura ut någon bra och varm outfit för det ;)
 
På tal om värme så inleder jag året med en resa till Fuerteventura den 1 januari! Åker tidigt på morgonen så blir en lugn nyår för mig med hemgång efter 12-slaget. Skall bli skönt med sol och värme, samt att komma bort och koppla av! :) Inte tänka på skola och jobb. Skall åka med min mamma som fyller 60 en månad senare, så det blir riktigt mysigt. Ser framemot att läsa böcker, äta massa god mat och gå och strosa. Vi skall till en liten hamnstad som verkar mysig och nära den ligger ett naturreservat med sanddynor/strand som skall vara riktigt fint.
 
Annars så kämpar jag på med skola och jobb. Har en hel del att göra i skolan men denna veckan har jag fått en del gjort så det är skönt. Jobbar bara 2 dagar i veckan just nu för det är lågsäsong och vi är ganska många i teamet också. Då får jag mer tid till skola och träning vilket ju är bra men januarilönen lär ju inte bli fet. Men jag skall nog klara mig :) Jag är väldigt nyfiken på vilka kurser jag kommer in på till våren men det är ju någon vecka kvar innan man får veta det.
 
Nu är min rast slut, ha det gött!

2 kommentarer:

Maria sa...

ja tiden går i en rasande fart! jag känner mig också gammal :p lite småångest att jag blir 24 om några veckor haha

och de behövde inte gå så långt, fick tag på en taxi som tur var :)

niffin sa...

Enlighten me, please... Vad är vintersittning?? o_O