torsdag, januari 05, 2012

Nytt år

Hej!
Nu är det ett nytt år. Har vridit dygnet totalt såklart :P I tisdags trodde jag dock att jag skulle lyckas vrida tbx det lite...sov bara runt 6 timmar men lyckades ändå hålla mig vaken hela dagen och tränade på kvällen. Kunde ju inte somna på natten ändå såklart. Idag var jag på massage, skönt och välbehövligt. Skall unna mig det oftare, min rygg behöver det! Jag går hos världens gulligaste tjej som är hur bra som helst och har jättebra priser. Glad att jag hittat henne :) Somnade dock senare på kvällen...men har fått lite gjort ändå, lagat chili con quorn och kopierat över allt på min dator till en extern hårddisk. Det är nämligen så här att den första januari (lite ironiskt) bestämde sig min dator för att ge upp, tror att windows måste ominstalleras, annars får den åka till doktorn. Typiskt att teknikgrejjer alltid skall krångla! Som tur är så kunde man starta den i felsäkert läge, så jag har kunnat rädda allt hoppas jag. Tur det! Annars hade jag blivit ledsen. Efter min powernap på soffan så fick jag ett tråkigt besked, min fd. styvpappa har avlidit. Blev ledsen och chockad. Även om jag inte träffat honom på några år så är det ändå en person som jag bott med och tyckte mycket om. Jag lider oerhört med hans fem barn som nu har förlorat sin pappa. Så orättvist. Hans egna pappa dog i somras, verkligen inte rätt att man skall dö ett halvår efter sin pappa. Alla människor borde få leva längre än så.
Ett sånt här besked skakar ju verkligen om en och det kommer ta ett tag att smälta. Man börjar tänka tillbaka på gamla minnen osv. Han var en väldigt omtänksam person som ställde upp, hämtade mig mitt i natten när jag varit på fest för att jag skulle slippa åka nattbuss ensam hem och sånt. Jag kom alltid bra överens med honom. Han dog utomlands så begravning och sådant lär ju ta tid, vet inte om jag skall gå..vill nog det men vi får se. Jag tillhör ju egentligen inte hans familj eller släkt längre. Men skulle vilja ta farväl och hylla honom, det är väl det jag känner att en begravning är till för. Men vi får se som sagt.

Över till roligare saker, på lördag skall jag ha födelsedagsfest med mina vänner. Skall bli skojj även om jag är långt ifrån klar haha. Har inte alls hunnit med så mycket de senaste veckorna känns det som...fast det känns typ alltid så haha. Menmen, på måndag åker jag till Varberg och då blir det plugg stenhårt. Imån skall jag i alla fall försöka få klart lite till festen. Behöver bl.a. gå upp vinden och rota lite.

Min nyår var förresten bra, dock ganska känslosam och lite snefylla men allt som allt bra. Skall dock vara nykter nästa nyår har jag tänkt! Får se hur det blir med det. Linn kom i alla fall, hon är hemma nu efter en asientripp på ca 2 månader. Som jag saknat henne! Min bästis! Skönt att ha henne tbx. Sov hos Jonas som hade festen då det hade slutat gå bussar hem när jag kom på att man kanske skulle åka hem. Var fruktansvärt bakis dagen efter fyfan. Blev en lugndag med besök på pizzerian och soffhäng och tidig sänggång. Var även seg dagen efter det haha. Inte mysigt!

Kan även berätta att jag och pappa bokat en resa, om en månad drar vi till Gran Canaria! För en vecka av avkoppling, god mat, nya upptäckter och förhoppningsvis sol och värme! Ska bli skönt att komma bort lite. Har inte varit utomlands på ett år och det märks på en resejunkie som mig. Så nu har vi lånat hem reseguider och ser fram emot att planera roliga utflykter.

Nej, nu skall jag sysselsätta mig med något annat. Kram på er och ta hand om era nära och kära!

Inga kommentarer: