tisdag, maj 12, 2009

Ett litet irritationsmoment

Har varit på kören idag, det var trevligt som vanligt men på slutet blev jag lite irriterad på en grej. Dom andra har bestämt att vi ska lägga 50kr var på en blomma till våran ledare. Ingen frågade mig om det var okej, om jag hade 50kr, om jag tyckte det var lagom. Nej det var bara jag kan lägga ut för dig så ger du mig 50kr på torsdag. Jag har inte 50kr till det! Kursen kostar ca 1000kr per termin räcker inte det? Vi är 7 pers som ska betala blomman, alltså blir det 350kr och det måste gå och få tag på en trevlig blomma i en fin kruka för mindre än så! Lägg 15kr var så räcker det till ett biopresentkort. 50kr är nästan 5% av min månadsinkomst, undra om dom andra vill lägga 5% av sin lön!?!? Visst kan jag säga att jag inte vill vara med på blomman eller inte har råd, men hur kul är det? Jag tycker man kan sätta en lite mindre summa från början, tänk på folk som arbetslösa, sjukskrivna etc. Man kan faktiskt tänka till lite..... Jag har en så tajt budget denna månaden att jag inte ens vill tänka på det, så nej jag har inte 50kr till en blomma till någon annan.

2 kommentarer:

Maria sa...

ja det var en ganska så extrem summa för en blomma, man kan absolut hitta fina som kostar mindre

Thina sa...

Man hade knappt behövt lägga 20 spänn för att få en helt okej blomma! Och vad är ens grejen med att lägga 350 spänn på något som kommer att vissna inom en vecka? Ska man nu lägga så mycket kunde man ju lagt det på något som faktiskt lämnar ett riktigt minne, tycker jag. Hälsa dem det från mig! Haha