torsdag, januari 28, 2010

Fredagstema; Drömte

Te är min drog, jag är en riktig tejunkie. Jag börjar och slutar dagen för det mesta med en stor kopp te. Jag avskyr små tekoppar, jag vill ha stoooora! Jag gillar att pröva nya smaker och passar gärna på när jag är och fikar i stan. Men grönt te är ändå det som ligger närmast hjärtat. Earl grey Green tea är en favorit, green tea and mint är en annan. Jag tycker påste är praktiskt men gillar liptons variant av "löste i påse". Att gå runt och kika på teer och lukta är underbart! Jag skulle kunna fylla hela skafferiet med te. Min pappa tycker att det är lite jobbigt att allt te tar så mycket plats :)



Liptons peach icetea är mums!


Supergott!


Citronte är en annan favorit!



Hallon är så gott, även som te!


Och mintte är en stor favorit, så hallon + mintte är nog mitt drömte, det skulle jag gärna vilja smaka på!


Mina vänner vet vad jag gillar, i födelsedagspresent fick jag te och en kopp! :)


Engelskt te i england!

Denna stora kopp från IKEA används flitigt!

Nu tackar jag för mig för denna gången, det har varit jätteroligt att läsa era tolkningar på mina teman! Det har varit roligt att få hitta på teman och inredningstemat fick mig att inse att jag verkligen vill ha en inredningsblogg som jag funderat på så länge, så det är på g!

När jag ändå har er här, skulle jag vilja passa på att komma med en liten förfrågan, jag vet att många av er både reser och fotar en del. Som projektarbete gör jag en tidning om resor, nu behöver jag låna lite bilder till artiklarna! Så om någon av er har bilder från någon av dessa destinationer; Japan, Nya Zeeland, Australien, Berlin, Barcelona, Kreta, Västindien eller Braslien så är jag väldigt tacksam om ni hör av er! Har ni några tips på platser/resor ni tycker jag ska skriva om blir jag också glad! :)

Nu lämnar jag över till Anna och hoppas på nya, roliga teman!

9 kommentarer:

Maria sa...

åh te är så gott! måste komma ihåg att köpa det imorgon =)

Nilla sa...

Dina teman har varit bra och jätteroliga att skriva och läsa om! Ha det bra.

Annika sa...

Tack för januari månads tema. Tyvärr har jag inte så mycket att säga om te, det är ingen favorit =)

Taina sa...

Tackar för denna gång. Du hade ett tema som var min favorit...MOTION!

Ser att du är en tedrickare. När sonen bodde hemma hade jag samma bekymmer. Mycket te i skåpen var det då. Gärna från olika länder i fina burkar.

Angående bilder, så kan du kolla på en av de länkar jag har i min blogg Sassabrassarna. Hon bor i Brasilien.

Ha en trevlig helg!

Grekland nu sa...

Oj så många tesorter det finns som jag aldrig ens varit i närheten av! Måste nog pröva nåt nytt. Tack för den här månaden, ha det bra!

Annika sa...

Tack för denna månads teman. De har varit jätteroliga!
Te älskar jag också!
OK, och Anna tar över. KUL!
Trevlig helg!!

HeLena sa...

Jag älskar också te, passar alltid! Vilken fin tekopp! Tack för januari, jätte kul!

Anna, Fair and True sa...

Grönt te med EArl Grey-smak måste jag prova!

Jag har kanske en del bilder från Berlin och Barcelona om du fortfarande behöver dem?

Petchie75 sa...

Såg att du behöver foton från Västindien, jag bor ju i Karibien så kolla på mitt flickr-account (klicka på vilket foto som helst på min blogg så hamnar du där och klicka sedan under kategorierna Travels eller Puerto Rico) så hittar du bilder ;-) Om det är något du undrar kan du maila mig på min hotmail-adress som är samma som mitt bloggnamn, dvs Petchie.